dimarts, 24 d’abril del 2012

Us llegeixo

Un nou Sant Jordi ja se'ns ha escolat. I si vam tenir sort i una mica de temps lliure la majoria de nosaltres vam poder ramblejar, entre empentes, asfíxies i il·lusions, pels carrers dels nostres pobles i ciutats, curulls de gent, llibres i roses.

La Diada és així de contradictòria, de les ganes d'abraonar-se al carrer, a l'emprenyada de sentir-se esclafat entre el ramat de lectors àvids de consum.

Aquest any, però, he volgut allargar una miqueta més la festa de la lectura, i ho faig aprofitant un altre tipus d'empenta i il·lusió que em va etzibar, fa uns dies, l'AlfredRussel.

Des del seu blog, indispensable per a conèixer una mica més les gents i els territoris més meridionals dels nostres Països Catalans, va decidir atorgar-me un dels seus cinc premis "Liebster Blog" (i sense "maletes perdudes" farcides de diners!).


Així que, seguint la cadena d'aquests premis, i com que crec que llegeixo més posts i blogs que no pas llibres, a mi també m'ha fet il·lusió destacar, en aquesta postdiada de Sant Jordi, a cinc dels meus més admirats blogs amb aquest mateix títol honorífic. En destacaria molts més que cinc, però les normes m'imposen aquesta restricció, i jo sóc molt obedient! (no us enfadeu la resta, eh?).

Així doncs, les meves cinc distincions són pels següents blogs:

  • Cops de ploma: jo encara diria més, cops de ploma afilada! Un espadatxí de la ploma i el teclat, una llengua afuada i una lletra acurada. Un plaer llegir-lo.
  • Waw, tinc un blog: jo encara diria més, waw, tinc un blog que em fa riure i emocionar! Sentit de l'humor, quan és necessari per a la pròpia supervivència. Sensibilitat quan cal apel·lar a la tendresa.
  • La cullerada: jo encara diria més, vinga a fotre-hi cullerada! A dia d'avui 1.114 cullerades han percudit la nostra societat i actualitat amb una agudesa i un enginy encisadors. Un dels grans clàssics i, per si això no fos poc, el meu mentor blogaire.
  • Adverbia: jo encara diria més, admirat del seu verb! És llegir-lo i aprendre. Una lliçó magistral i constant d'estima a la nostra llengua. M'encomana la seva passió.
  • Olga Xirinacs: jo encara diria més, Olga Xirinacs. I pràcticament no cal afegir res més. Experiència i saviesa. Mots manyacs, mots rebels. Mestra.

I això és tot! Tot i que jo encara en diria més... molts més!

56 comentaris:

  1. Ostres! Quina il·lu, em pujaran el colors. És un estímul per no deixar morir el blog, que el tinc una mica abandonat.( coses de la vida) Ara algú que m'expliqui com ho afegeixo al lateral del meu blog...

    ResponElimina
    Respostes
    1. ALYEBARD: Tot un plaer fer-te arribar aquest reconeixement totalment merescut! Tu atén les teves coses de la vida primer, però després deixa't caure alguna estoneta pel teu blog i explica'ns les teves històries, que jo m'ho passo bomba!

      Una abraçada, company.

      Elimina
  2. Ostres, quina llista! Només en segueixo dos, però crec que dels que has dit me n'apunto, com a mínim un!

    ResponElimina
    Respostes
    1. JORDI: Perfecte, Jordi! Si aquesta llista et serveix per a conèixer algun blog més tot això que m'enduc jo també de premi!

      Elimina
  3. Respostes
    1. QUADERN DE MOTS: Gràcies Quadern! Però tot li dec a l'ALFREDRUSSEL, un dels meus valencians preferits!

      Elimina
  4. Bufa! Que pensis en el Cops de Ploma ja em sembla un honor, però que el posis al costat d'aquests altres em deixa sense paraules.

    Moltes gràcies!! Ai, ai, que haurem d'estar a l'alçada...

    ResponElimina
    Respostes
    1. JOAN: Hehe, no tinc cap dubte que estaràs a l'alçada de la resta de blogs mencionats. I jo t'he donat el reconeixement ben convençut. Cada cop que passo per casa teva és una plaer deixar-se endur per les teves paraules sempre tan ben esfilagarsades.

      Elimina
  5. Avui és sant Fidel, Porquet, bon dia. No em miro el calendari del Pagès perquè sigui creient sinó perquè sempre he admirat els pagesos (no tots, és clar).
    Però, Porquet, m'atorgues una extensió del teu títol ben merescut per la feina que hi poses. Això vol dir, Porquet, que ets fidel, com el santet del dia. Jo també en sóc, de fidel, a la gent i a la feina, i potser les dues fidelitats ara es troben al teu blog. ¡Moltíssimes gràcies, bon amic que només conec de blog!

    Sigues feliç amb la distinció que reps de Liebster Blog; i, per molts anys, muntanyes amunt; de lletra o de pedra, però sempre amunt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. OLGA XIRINACS: Abans de res, Olga, un potxó! Sé que em repeteixo però ho he de tornar a dir. Cada comentari que deixes en algun post meu és una nova lliçó, noves coses que aprenc i una immensa felicitat que em regales.

      Moltíssimes gràcies per les teves bellíssimes paraules. De veritat. Ho dic de cor. Sóc molt feliç amb la distinció i encara més sabent que t'ha alegrat rebre-la de part meva, que de fet, no deixo de ser una persona quasi anònima per a tu.

      Gràcies per desitjar que, per molts anys, pugui seguir pujant muntanyes, ja siguin les físiques o les imposades per la vida. Petites empentes com aquestes fan les costeres més suaus.

      I per cert, com que m'has distingit amb l'honor de la fidelitat, no he volgut deixar perdre l'ocasió de comprar-me el teu darrer llibre! Sí, sí! I no ho he fet per Sant Jordi! És que per la Diada tenia uns títols ja compromesos de feia temps, però a la que he pogut després de Sant Jordi, m'he escapat a les llibreries i l'he aconseguit amb molta il·lusió! Crec que és el primer llibre que compro i que llegiré d'algú que conec, ni que sigui via blog. Em fa moltíssima il·lusió!

      Gràcies, Olga. Com sempre, la cort del porquet és ben oberta per a que hi entris quan vulguis!

      Elimina
  6. Enhorabona, porquet!

    Jo trobo que has fet un bon repartiment de premis!

    ResponElimina
    Respostes
    1. CARME: Moltes gràcies, Carme! T'agrada el repertori escollit? Jo crec que té força nivell!

      Elimina
  7. Ostres, els premis sempre fan il·lusió, però si venen d'un porquet, el meu porquet, fan emocionar de debò. Gràcies, gràcies, gràcies!!!

    El teu mentor? Collons, quina responsabilitat (i quin orgull).

    ResponElimina
    Respostes
    1. PUJI: Hehe, m'ha fet gràcia això del "meu porquet"! A veure si et demanaré un camió de glans!

      Seriosament, Puji, ja saps que després de llegir molt i molt temps el teu blog gairebé cada dia, és quan vaig decidir tirar endavant un blog que, per fi, ha cristal·litzat en alguna cosa més o menys continua. N'ets el principal culpable!

      Estic molt content que t'hagi fet il·lusió el premi. No és res de l'altre món, però per a mi ha estat important posar-te en els premiats, per trajectòria, qualitat i, sí! per ser el meu mentor!

      Gràcies, Puji!

      Elimina
  8. Moltes gràcies, Porquet.
    És un gran honor ser al costat vostre sempre llegint-vos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. JORDI DORCA: Jordi, mestre, ja t'he fet arribar en altres vegades la meva admiració per la tasca que fas. M'encanta i m'enamora. M'encantaria a mi poder treballar en feines així, però no tinc la capacitat ni el nivell.

      L'honor és meu cada cop que visites el meu blog i hi deixes alguna de les sempre belles paraules.

      Una abraçada.

      Elimina
  9. Bona diada (endarrerida) Porquet! Estic molt d'acord amb tu amb això de la contradicció de les ganes de sortir al carrer i el cagar-te en tot quan et trobes atrapa't entre la gentada que puja Passeig de Gràcia i la que fa cua perquè nosequin famoset li firmi un llibre... brrrr... mort a tots!

    ResponElimina
    Respostes
    1. YÁIZA: La veritat és que a mi em passa cada any. Em moro de ganes de sortir de la feina (si cau en feiner) per anar a ramblejar. Però, ai las! en quant porto mitja hora d'empentes i ofecs ja em comença a canvira l'humor i m'agafen ganes d'escapar d'allà!

      Però bé, no deixa de ser la nostra Diada i això forma part de la munió de coses que l'han feta gran i festiva com és avui en dia.

      Elimina
  10. la diada s esta convertint en un mercat gros, i em molesta molt sentir parlar de ranquings de venda.
    sort que tu has fet una bona tria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. SR. GASULL: A mi una de les coses que em fa més ràbia de la Diada és que constantment van fent el recompte del llibre més venut. I quina mania! Em fa moltíssima ràbia! Deixeu de parlar del llibre més venut i parleu de tots els altres tangibles i intangibles que té la Diada. Convertir-la en una cursa per a vendre més llibres entre escriptors és rebaixar la transcendència d'aquesta Diada, que és, bàsicament, la immensa popularitat que té entre les gents de totes les classes i procedències de la societat catalana.

      Elimina
  11. Ja és curiós que el dia de passejar pel carrer s'està convertint en el dia en que no et pots moure pel carrer… suposo que és un clar exemple de 'morir d'èxit'…

    ResponElimina
    Respostes
    1. CARQUINYOL: Jo suposo, Carquinyol, que aquest és un problema molt centrat en les principals capitals catalanes. Entenc que la resta del nostre país deu viure una Diada molt més tranquil·la i relaxada. Una mica com abans devia ser. Sortir en parella i passejar relaxadament, rosa en mà i llibre sota el braç.

      Elimina
  12. a mi mai m'han donat un Lebster d'aquests... m'haig de conformar amb un Kreativ blogger

    ResponElimina
    Respostes
    1. PONS007: Liebster o Kreativ un reconeixement és un reconeixement! Enhorabona pel que vas rebre tu també, company. Sempre fan il·lusió quan arriben desinteressadament per algú altre que ni et coneix, però si que et llegeix.

      Elimina
  13. Doncs enhorabona a tu pel premi i a tots els altres premiats!! :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. ASSUMPTA: Moltíssimes gràcies, Assumpta! Un potxonet!

      Elimina
  14. Tots blogs prou coneguts, seguits i apreciats. Probablement no coincidiríem en la tria, però és que només citar-ne 5 és força impossible, te'n podria fer una llista de 20 o 30 només amb els primers que em passarien pel cap!

    ResponElimina
    Respostes
    1. XEXU: Estava segur que els coneixeries tots! I n'estic segur que no coincidiríem, però és que si jo la tornés a fer, o la pogués ampliar, hi entrarien tants i tants altres. No t'enganyo, em va costar tot un dia d'anar reflexionant a qui li faria arribar aquesta petita dosi d'il·lusió. En tenia tants! Vaig haver de fer llista i anar triant sobre la marxa. Alguns em dolia deixar-los fora, però és que només podien ser cinc. Però al final, mira, no deixa de ser un petit reconeixement sense més trascendència que la que té, i per tant em vaig decidir per aquests cinc que heu llegit.

      Molts 'd'altres us mereixeu aquest premi i altres que puguin venir!

      Elimina
  15. vaig tenir la sort de ramblejar (gironina) a primera hora del matí i veure tots els llibres tranquil·lament, a a tarda estava impossible

    ResponElimina
    Respostes
    1. DERIC: O sigui que la capital gironina es posa igual d'impossible que la barcelonina! Aquestes capitals... En tot cas, afortunat tu de poder-t'hi escapar al matí, que és quan millor es camina, es respira i es compra, si és que hom es vol firar amb alguna llibre i una bona rosa!

      Elimina
  16. home, em coincidit en donar un premi! a mi també mel van donar un altre blog

    ResponElimina
    Respostes
    1. ARIS: Ho vaig veure, Aris! Enhorabona també! I també hem tingut les nostres coincidències! Serà que això d'anotar triples ens uneix...

      Elimina
  17. felicitats porquet
    ara ja tinc deures...he de coneixer nova gent
    petons de sargantana

    ResponElimina
    Respostes
    1. SARGANTANA: Moltes gràcies sargantaneta! Així m'agrada que siguis ben aplicada! Fes els deures ben nets i polits!

      Elimina
  18. Felicitats tocinet.. del cel!
    i ja tinc algun lloc nou per visitar..:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. LOLITA LAGARTO: Moltes gràcies Lolita de les estrelles! ;p Espero que gaudeixis tant com jo d'aquests nous llocs que us he proposat.

      Elimina
  19. Enhorabona Porquet pel premi,
    totalment merescut...i que en vingin molts més!!
    Uns quants bessets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. SA LLUNA: Moltes gràcies a tu per les teves paraules, per passar per aquí i pels teus potxonets!

      Elimina
  20. Enhorabona pel Liesbster!
    Et llegeixo i el trobo molt merescut.
    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. GLO.BOS.BLOG: Moltes gràcies, Glòria! De veritat! No sé si m'ho mereixo, però rebre un premi que ve d'un lector teu, de forma totalment desinteressada i inesperada sempre és una gran injecció d'il·lusió. Potxonets!

      Elimina
  21. Enhorabona pel premi, te'l mereixes!!... Tens un espai en el que sempre hi trobo aquest toc de bon humor que et caracteritza i on hi aprenc i descobreixo moltes coses i sensacions, sempre que voltes per aquestes muntanyes.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. MONTSE: Moltíssimes gràcies, Montse! No saps la il·lusió que em fa que digueu que passant per aquí apreneu coses i que, en el fons, us ho passeu bé. Aquest és el millor regal i el millor premi. La vostra constància en passar per aquí i sempre amb paraules fantàstiques.

      Una abraçada per a tu!

      Elimina
  22. Primer felicitar-te pel teu premi, l'alegria s'ha de compartir perquè és així com es fa més gran. M'alegre que t'haja pogut emocionar el meu últim post, com una reminiscència als records de la infantesa i d'allò que som.

    Arribe tard però espere que hages passat un bon dia de Sant Jordi.

    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. MISS YUSTE: Moltes gràcies per les felicitacions! Saps una cosa, ja tinc un post mig embastat que té molta relació amb el que vas escriure tu. Feia dies que el duia al cap i amb els esdeveniments de la darrera setmana i, sobretot, llegint el teu post ja vas ser l'empenta definitiva per a acabar-lo d'enllestir.

      La Diada va anar molt bé, com sempre! Potxons!

      Elimina
  23. Una bona tria, porquet (amb un parell de coneixences noves per mi, que això sempre va bé). I moltes gràcies per la part que em toca: des del sud i des del nord, recobrant-nos per guanyar el futur. Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ALFREDRUSSEL: Company, qualsevol cosa que vulgui afegir a les teves paraules ja serà sobrera. Ja saps la il·lusió que m'ha fet rebre el teu premi des del teu blog. I si, amb la meva continuació dels Liebster pots conèixer aquest parell de blogs més ja serà fantàstic. Seguim teixint la xarxa que ens ha d'unir des dels quatre punts cardinals. Una abraçada!

      Elimina
  24. Felicitats, Porquet, i gràcies pels suggeriments. Alguns d'aquests blocs no els conec, però faré cas de les teves recomanacions.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. GALIONAR: Moltes gràcies! Espeo que puguis gaudir d'aquests nous blogs descoberts. Segur que t'ho passaràs molt bé llegint-los i aprendràs noves coses, com jo ho faig cada cop que passo per casa seva... i per ca teva, també!

      Elimina
  25. Molt bona tria si senyor! i merescut premi que t'han donat! bones lectures...

    ResponElimina
    Respostes
    1. ELFREELANG: No sé si és merescut però que m'ha fet il·lusió ja ho heu pogut llegir! Gaudeix tu també de les teves lectures... que segur que per Sant Jordi ja t'has equipat amb ganes!

      Elimina
  26. Felicitats, porquet! Em passejaré pels teus premiats!

    ResponElimina
    Respostes
    1. GEMMA SARA: Moltes gràcies, Gemma! Ja veuràs com descobriràs nous blogaires i noves coses interessants en aquests blogs!

      Elimina
  27. Felicitats per rebre el premi i també als blocs que has elegit. Hi passaré per per fer-los una visita. Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. JORDICINE: Moltíssimes gràcies, Jordi! Fa il·lusió rebre un premi d'algun altre blogaire que et llegeix, s'ho passa bé fent-t'ho, i per això decideix, de forma desinteressada, fer-te aquest petit regalet. Espero que gaudeixis dels blogs que he seleccionat tant com els gaudeixo jo. Una abraçada!

      Elimina